Tikslo dėsnis


Pelnas tik rodo, kaip gerai kompanija vykdo savo tikslą. Kadangi sėkmingiausiai dirbančių kompanijų vadovai didžiąją laiko dalį formuoja savo klientūrą bei stengiasi ją išlaikyti, tai galima teigti, kad pirminis verslo tikslas ir yra suformuoti klientų ratą. O prekybos apimtis ir pelno dydis yra tik tam tikri rodikliai, kurie parodo, kaip kompanijai ir jos darbuotojams sekasi vykdyti pagrindinį tikslą. Daugybė žmonių nesupranta pelno paskirties. Kartais manoma, kad pelnas ar net pelno siekimas kažkaip susijęs su „godumu”. Faktas tas, kad pelnas yra geras dalykas. Jis padengia viską: atlyginimus, mokesčius, investicijas į naujus produktus bei procesus, tyrimus, darbuotojų ugdymą ir dar daugybę konstruktyvių dalykų, kuriuos kompanija gali gerai atlikti, jei jai sekasi tarnauti savo klientams. Pelno priešingybė yra nuostolis. Kur nuostoliai, ten sulėtėjusi ekonominė veikla, mažai darbo vietų, nuostolingai dirbančioms kompanijoms gresia žlugimas. Jei kompanija negauna pelno, tai jos darbuotojai neturi ateities. Yra nuomonių, kad dabar kompanijų pelnas pernelyg išaugęs. Laikotarpiu nuo 1920 iki 2000 metų didžiausių Amerikos kompanijų metinis grynasis pelnas buvo maždaug 5 procentai bendrųjų įplaukų. Tiek lieka padengus gamybos išlaidas ir sumokėjus visus mokesčius bei atlyginimus ir premijas. Kuo daugiau šalyje ar šalies dalyje yra pelningai dirbančių kompanijų, tuo daugiau ir gerai apmokamų darbo vietų- vadinasi, daugiau galimybių ten dirbantiems žmonėms.  

Šaltinis: “100 absoliučių verslo sėkmės dėsnių”, Brian Tracy

Komentarai