Klientų dėsnis
Tai ne problema. Tai paprasčiausias verslo faktas. Klientai nori kuo daugiau už kuo mažiausią kainą, tad jie pirks iš bet ko, kas tik įstengs patenkinti šiuos jų pasirinkimo kriterijus. Ir jie visada teisūs. Kad išliktumėte ir klestėtumėte, kasdien turite bendrauti su egocentriškais, kaprizingais ir nekantriais klientais. Tačiau jie yra tokie, kokie yra. Tarp kitko, svarbu atskirti faktus nuo problemų. Tai skirtingi dalykai, ir juos supainioję galite prisidaryti daug rūpesčių. Faktas yra tai, kas yra. Jis – neišvengiama ir nenuginčijama gyvenimo dalis. Faktą jūs tiesiog priimate ir su juo gyvenate. Tai – nepajudinama. Jūs su juo nesiginčijate ir dėl jo nenusimenate. O problema yra tai, ką jūs turite išspręsti. Tą galite padaryti pasitelkę protą ir vaizduotę. Versle labai svarbu atskirti faktus nuo problemų ir nenusiminti ar nesusierzinti dėl tų dalykų, kurių negalite pakeisti. Filosofas ir politikos teoretikas Džeimsas Burnhamas (James Burnham) suformulavo taisyklę, kuri aiškina skirtumą tarp faktų ir problemų. Taisyklė skamba taip: „Jeigu nėra jokios išeities, vadinasi, nėra jokios problemos.” Taigi prieš susirūpindami kokiu nors įvykusiu ar neįvykusiu epizodu, paklauskite savęs: „Ar tai problema, ar faktas?” Beje, visi praeities įvykiai yra faktai. Juos galite tik interpretuoti ir įjuos vienaip ar kitaip reaguoti. IŠ esmės svarbu tik tai, ką jūs darote dabar – nei praeities įvykiai, nei dėl jų kalti žmonės, nei kažkada turėti jūsų pasirinkimai dabar nebeturi reikšmės.
Šaltinis: “100 absoliučių verslo sėkmės dėsnių”, Brian Tracy