Kaip padidinti svetainės vertę


Svetainiu indeksavimo evoliucija
arba kaip padidinti svetaines verte

 

Sis straipsnis yra paremtas pries kelias savaites ivykusios interneto marketingo specialistu klubo konferencijoje gauta informacija, aprepiancia paieskos sistemu tobulejimo istorija ir aktualias Google paieskos sistemos svetainiu indeksavimo principus. Pirmoji paieskos sistema Wandex buvo sukurta ankstyvais 1993 metais. Tais laikais pasaulyje egzistavo nedaug svetainiu, todel paieskos variklio algoritmas buvo itin nesudetingas, rezultate buvo pateikiami visi rezultatai, atitinkantys ieskoma uzklausa. Veliau buvo sukurtos dar kelios paieskos sistemos, WebCrawler ir Lycos, algoritmai kuriu buvo kiek sudetingesni ir is esmes didziausias demesys buvo skiriamas tekstiniams dokumentu faktoriams. 90-uju metu pabaigoje pakaktu, kad svetaines tekstas turetu atitinkamus raktazodzius. 

Po Google ikurimo 98-ais, algoritmai buvo patobulinti nuorodu faktoriumi, kuris naudojamas ivairiuose informacijos paieskos modeliuose. Siandien tiesiogines sasajos su tekstiniais raktazodziais svetaineje nepakanka, tapo aktualu gauti i savo svetaine kuo daugiau kokybisku nuorodu ir didinti PageRank verte, ko pasekoje su savimi patrauke visa banga “nuorodu – siuksliu” ir ivairiu ju atmainu, ka galime stebeti ir dabar.

Kiekvienais metais paieskos sistemos ivedinejo vis naujus algoritmus, indeksavimo faktorius, analizuodami svetaines, kaip resurso, informacines dalis: domena, turini, nuorodas, puslapiu adresus ir vidini koda. Sie veiksniai turejo pagerinti paieskos kokybe, didindami vartotojo ieskamos informacijos tiksluma. 2000-uju metu pradzioje manipuliuoti paieskos sistemomis buvo lengviau, nei 90-uju pabaigoje, taciau tokia galimybe vis delto egzistavo, daugeli faktoriu galima buvo didinti “dirbtiniu” budu, imituojant tiesiogine sasaja, kas privede prie labiau pazengusiu algoritmu, sugebanciu…

 
 

Komentarai